2012. április 19., csütörtök

Nyelviskola

Megvolt a nyelviskolai szintfelmérés, ami inkább egy kötetlen elbeszélgetés volt velünk. A tavaszi szünet után (2 hét múlva) kezd Balázs, eleinte egyedül, később csoportban. Ennek az iskolának az egyik specialitása a bevándorló, nyelvet egyáltalán nem beszélő gyerekek felzárkóztatása társalgási szintre. Az iskola vezetőjével beszéltünk, az első benyomás nagyon kellemes volt, szóba kerültek Balázs problémái és elmondta, hogy az ő gyereke is hiperaktív (bár ez szerintem a 'van az a pénz, amiért korpásodik a hajam' kategória, igaz, tény, hogy elég jellemző dolgokat mondott és pár megjegyzése telibe talált).
Balázs nagyon megsértődött, hogy félóra után eljöttünk, hát hogy fog ő így gyorsan megtanulni németül?! :-)) Iszonyú motivált és lelkes most, nagyon-nagyon szeretne gyorsan beilleszkedni; én elég sokféle dologra fel voltam készülve, de ilyen fokú lelkesedésre nem számítottam. A passzív szókincse egyébként nagyon szépen alakul, de megszólalni eddig még nem volt hajlandó, kivéve egy-egy szégyellős "csűsz"-t. Mondtam is ma a tanárnak, hogy készüljön fel rá, hogy Balázs nem fog megszólalni addig, amíg nem 100%-ig biztos benne, hogy helyesen mondja, amit mond. Sajnos mindenben ilyen, ő ilyen kis maximalista. Azért tudom ezt ilyen pontosan, mert én is ilyen voltam sokáig és nagyon komoly agyi tréning kellett ahhoz, hogy elfogadjam, nem vagyok tökéletes, de ettől jó még lehetek. Ennek a tudatos rákészülésnek most nagy hasznát veszem; szép is lenne, ha addig nem szólalnék meg németül, míg tökélyre nem viszem a nyelvtudásomat :-))
Ma egyébként megkaptuk a tartózkodási engedélyünket is, így mostmár hivatalosan is svájci lakosok vagyunk. Alakulunk :-)

2 megjegyzés:

á írta...

good news :D (németül sajnos nem tudok...)

Balázs nagyon ügyes, hogy ennyire akar. sztem a megszólalás egy pillanat műve. van egy holland tanítványom, gyakorlatilag a szián és a köszönömön kívül semmit nem volt hajlandó mondani, aztán egyszercsak folyékonyan beszélt magyarul. igaz picit hibásan, de a cél az volt, hogy megértsék, és az tökéletesen ment. olyan szavakat tud, hogy néha csak lesek.

és persze gratula a svájci lakossághoz :D

Panni írta...

Köszi szépen, és a biztatást is! :-)) A nyelviskolára nagyon kíváncsi leszek :-)